Gepost op

Terug naar de basis

Terug naar de basis

Terug naar de basis, is dat nodig?

Alles gaat snel, vind je ook niet? Je hoort iedereen zeggen “wat vliegt de tijd, de weken zijn zo om!“. Gaat de tijd dan echt zo snel? Sneller dan vroeger? Een uur is toch nog steeds 60  minuten?

Maar voor mijn gevoel gaat het inderdaad allemaal snel. Maar het is niet de tijd die sneller gaat, het is de manier waarop we leven en alles doen, dat gaat veel sneller. Moet je boodschappen doen? Even snel een lijstje maken en hup, hollen naar de winkel. Geërgerd raken als iemand aan het treuzelen is voor het schap waar jij net bij moet zijn. Daarna even snel dat telefoontje, dan nog even snel die was in de wasmachine…hollen hollen.

We draven maar door.

Ik ook. Ik ben daar geen uitzondering in. Maar ik heb de afgelopen jaren ook geleerd om af en toe eens een pas op de plaats te maken. Even bewust worden van waar ik mee bezig ben, waar ik ben en waar ik naartoe wil. En of ik nog steeds op de goede weg zit. Dat heb ik geleerd. Tenminste…dat dacht ik. Want ik realiseerde me vannacht (slapen doe je ook wat minder goed door dat snelle leven overdag) dat ik ook weer aan het rennen ben. En dan niet fysiek rennen, maar wel in mijn hoofd. Een idee krijgt een volgend idee, en dat krijgt er weer iets bovenop. En voor ik het weet, ben ik mijn basis kwijt. Het oorspronkelijke idee.

En dat voelt voor mij niet goed. Ik raak dan weer ‘zoekende’. Want als ik 1 ding zeker weet, is dat ik -en natuurlijk iedereen – eigenlijk alleen maar dingen zou moeten doen waar je 100% achter staat. En om daar weer  achter te komen, moet je dus weer even terug naar de basis. Terug naar het begin. Terug naar het waarom. Om zodoende weer helder te krijgen waar het om gaat en waar je passie ligt.

Ik ben weer even terug naar mijn basis

Ik ga een stap terug om weer stappen vooruit te maken. Alle ‘bijzaken’ verwijderen en hoofdzaken uitbreiden. Voor De Leefwinkel houdt dat in dat de verkoop van de soorten artikelen aangepast is.

De doelgroep wordt dan misschien wat kleiner, maar het is wel ‘mijn’ doelgroep!  Een zinnetje wat mij is bijgebleven tijdens het leren over het starten van een webwinkel is; ” beter iets minder aanbieden aan veel mensen, dan veel aanbieden voor niemand“. En zo is het. Ik blijf bij mezelf. Wat is voor mij belangrijk (geweest) en wat wil ik graag delen en uitdragen. Daar ligt mijn passie, dat is mijn basis.

Het zou een onderdeel van je dagelijkse routine moeten zijn. Even een momentje voor jezelf om te kijken naar waar je bent en wie je bent. Om van daaruit weer een weg te kiezen. Bewust te kiezen. Doe jij dat wel eens?

Leef…en doe dat met passie!

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *