Verbinden, het is tijd dat we dat doen!

verbinden

Verbinden. Na plannen maken, een basis bouwen om de plannen vorm te geven, is het nu tijd om te verbinden. Eigenlijk dus terug naar de plannen, want daar begon het immers allemaal mee.

Het plan

Het plan was en is om gericht aan het werk te gaan om mensen in armoede en eenzaamheid te helpen. En niet alleen met fysieke hulp, maar ook met geld, om met dat geld meer en beter hulp te kunnen bieden waar nodig.

Volgens cijfers leeft 1 op de 9 kinderen in armoede. Groeien op in zorgwekkende omstandigheden. Dat is erg veel, dat betekent dat er ongeveer 3 kinderen uit een klas bijna niets hebben. Geen nieuwe kleding, geen nieuwe schoolspulletjes, geen vakanties of uitjes…ik weet niet hoe het met jou is, maar ik kan daar wakker van liggen. En de ouders van die kinderen, ik denk dat zij de wanhoop nabij moeten zijn.

Wij  gaan helpen

We gaan de ouders vinden die die wanhoop nabij zijn en we gaan ze allerlei leuke activiteiten aanbieden. Om even uit de zorgen te stappen en misschien even dat isolement te doorbreken. We hebben veel plannen hiervoor!

Maar we gaan ons ook richten op hun kinderen. Zodat zij ook met nieuwe spulletjes naar school kunnen, mee kunnen doen met de andere kinderen uit de klas of uit de buurt. Dat ook zij kunnen trakteren op school als ze jarig zijn en wie weet, ook een partijtje kunnen geven en vriendjes kunnen maken! Daar gaan we ons hard voor maken.

“Kinderen hebben de toekomst”, maar dan moeten we wel met zijn allen omstandigheden creëren waarin die toekomst een kans heeft, toch?

Nu is het tijd om te verbinden

De Leefwinkel heeft contact gelegd met stichtingen om zich aan te verbinden. Prachtige stichtingen die zich inzetten voor kinderen in armoede. Want het wordt tijd om te verbinden, en de focus te bepalen. Hiervoor hebben wij onder andere Stichting Leergeld en Stichting Jarige Job benaderd en we verwachten veel te kunnen betekenen voor hen in de toekomst!

Jij kunt Stichting De Leefwinkel steunen, op veel manieren.

Deel en like onze berichten op Social Media, koop iets leuks in onze webwinkel voor jezelf of een ander. Al het geld wat gegenereerd wordt via De Leefwinkel zal ten goede komen aan mensen in armoede en eenzaamheid.

Maar je kunt natuurlijk ook “gewoon” een bedrag doneren, of spullen aanbieden voor de verkoop in onze winkel. Zo helpen we elkaar, allemaal.  Hoe mooi is dat!

Wordt vervolgd! 🙂