Het Leefplein, het hart van De Leefwinkel

Het Leefplein leeft!

Het Leefplein leeft, dat is de afgelopen tijd wel duidelijk geworden. Mensen beginnen het plein te ontdekken en vinden het fijn om er naartoe te gaan en mee te doen aan wat er allemaal te vinden is.

Ook zijn er vragen en om die te beantwoorden gaat dit blog vandaag over Het Leefplein, wat is het, waar is het en wat is daar te doen?

Het Leefplein is het hart van De Leefwinkel, het hart van de stichting.

Want Stichting De Leefwinkel is gericht op het verbinden van mensen, het vinden en opdoen van sociale contacten. Het huis uitkomen en leuke dingen doen en ontdekken. Samen met anderen die naar hetzelfde op zoek zijn. Of je nu alleen bent of niet , en of je nu (te) veel vrije tijd hebt of af en toe maar een spaarzaam dagje in het weekend, we zijn allemaal wel op zoek naar een fijne tijdsbesteding waar je een goed gevoel van krijgt. Waar je jezelf gezien en gehoord voelt. De ene keer om wat rust te vinden en een andere keer juist weer om in actie te komen.

Zie het voor je: Het Leefplein is een groot plein, met allerlei verschillende buurthuizen, ateliers, terrasjes en open huiskamers en is omringd door een prachtige natuur waar je heerlijk kunt ontspannen. In de buurthuizen vind je onder andere marktjes, samen lunchen of een kop koffie drinken en in de ateliers worden er mooie dingen gemaakt met allerlei soorten materialen. Op de terrasjes kun je gezellig aanschuiven en praten over wat je bezighoudt, of je geniet gewoon van alle gesprekken die er plaatsvinden. Samen een drankje drinken en genieten. En in al die open huiskamers vind je werkelijk alles. Samen koken en dineren, feestjes…alles is daar mogelijk. En die natuur..ja, daar geniet natuurlijk iedereen van!. Fijne wandelingen, in stilte of met een thema, sportief bewegen. Heerlijk!

Een groot plein dus voor alles wat het leven wat leuker kan maken en waar verbinding centraal staat.

En de verbinding gaat verder dan dat. Want wat jij zoekt op Het Leefplein en vindt, geef je tegelijk ook weer door aan anderen. Die vergoeding die jij voor een activiteit betaald, wordt rechtstreeks weer gebruikt om die mensen te helpen die onze hulp hard nodig hebben. Aan die mensen die in ernstige financiële nood verkeren en daardoor nergens aan mee kunnen doen. Aan mensen die inmiddels al te ver van de maatschappij verwijderd zijn door ernstige eenzaamheid. Verbinden door verbinden. Mee laten doen door mee te doen. Helpen een sociaal netwerk op te bouwen en een fijne tijdsbesteding door juist dat zelf ook te vinden. Hoe mooi is dat.

Elke dag wordt het Leefplein wat groter en is er meer te vinden. Wel op verschillende locaties want een vaste plek en 1 voordeur is er nog niet. Maar dat komt. En tot die tijd is Het Leefplein overal! Voel je welkom <3

Wil je op de hoogte gehouden worden van alle activiteiten van Het Leefplein?

Vul dan je naam en emailadres in. Ook kun je eventueel aangeven wat jij nou leuk zou vinden om te doen. Met dit formulier wordt je toegevoegd aan de nieuwsbrief mailing en weet je als eerste wat er te doen is.