De Groene Kringloop en Plant to Go is er!

Eindelijk heeft het vorm gekregen en wel zodanig dat ik het nu een “go’ heb gegeven! 🙂 We gaan starten met De Groene Kringloop en Plant to Go!

Plant to Go zijn we al voorzichtig mee begonnen, misschien heb je dit al op de website gezien of ben je het op Marktplaats tegengekomen. Plantjes die door verschillende redenen niet mooi genoeg meer zijn om voor de volle prijs in de winkel verkocht te worden bieden we hier voor een klein prijsje aan. Ook plantjes die wij van bezoekers van de winkel krijgen, verkopen wij onder de noemer Plant to Go, hoe leuk is dat:)

Máár… nu is er dus ook De Groene Kringloop!

Wat is De Groene Kringloop? Nou, precies wat het zegt..een kringloop voor alles wat met planten (en bloemetjes) te maken heeft. Kleine en grote sierpotten, vaasjes, standaards, kleine plantentafeltjes, watermeters- of systemen, gieters, spuitflesjes, je kan het zo gek niet bedenken of De Groene Kringloop is er blij mee! Wij verkopen het dan weer voor kringloopprijsjes, dat scheelt weer lekker in je portemonnee. (gebruiken mensen die eigenlijk nog wel..?)

Maar dit is niet alles

Natuurlijk eindigt het verhaal hier niet bij, tweedehands spulletjes verkopen en punt. Nee, we gaan beide afdelingen vastkoppelen aan andere duurzame, groene projecten. Alle winst gaat volledig naar onder andere Trees for All, zodat we ook daadwerkelijk meehelpen aan een groene wereld. Planten verkopen, en bomen planten, ik heb daar een goed gevoel bij, wat jij 😉

Wat zijn de voorwaarden voor zowel De Groene Kringloop als Plant to Go?

-> alles wat je doneert is onbeschadigd. Hoewel een plantje best wat blaadjes of takjes mag missen natuurlijk. Met onbeschadigd bedoel ik de sierpotjes en dergelijke.

-> Als je spulletjes brengt, mag je als dank je wel ook weer iets voor jezelf uitkiezen van De Groene Kringloop of Plant to Go. Breng je een plantje, mag je daar vandaan ook een plantje kiezen. Breng je een sierpotje, zoek dan voor jezelf ook weer een mooie kringlooppotje uit. Dit is geen ‘moeten’, maar het mag wel 😉

-> Tijdens de lockdown komen we je Groene Kringloopspullen of Plant to Go plantjes halen op afspraak of kun je het brengen op afspraak. Bel of mail hiervoor met en naar: 06-13931147 / info@stichtingdeleefwinkel.nl

In de winkel zorgen we ervoor dat het jou als bezoeker duidelijk is waar je De Groene Kringloopspullen kunt vinden en welke plantjes van Plant to Go zijn. Dit is wel belangrijk, want naast bijvoorbeeld een sierpotje van de kringloop, verkopen wij ook mooie duurdere series sierpotten. Geen verrassing aan de kassa dus.

Maak een ander weer blij met jouw ongebruikte spulletjes, koop voor een klein prijsje zelf weer tweedehands groene spulletjes, zo zo helpen we met elkaar deze wereld mooi groen te houden <3