goede doelen

Goede doelen

Goede doelen en Acties

Meer dan 60.000 kinderen gaan niet naar een sportclub, vieren geen verjaardag, gaan niet mee op schoolreis of hebben een pretpark nog nooit in het echt gezien. Omdat het gezin er geen geld voor heeft, in ernstige armoede leeft. En deze groep wordt alleen maar groter.

Meer dan een miljoen mensen in Nederland voelt zich eenzaam. En dat zijn niet alleen de ouderen boven de 75 jaar, eenzaamheid komt in alle leeftijdscategorieën voor. Verlies van hun netwerk, verlies van een baan, een beperkte mobiliteit en een tobbende gezondheid zijn factoren waardoor mensen ernstig geïsoleerd raken van de samenleving.

Stichting De Leefwinkel zet zich in voor deze mensen. Help ons helpen!

Door iets te kopen in onze winkel en gebruik te maken van onze diensten, zorgt u ervoor dat deze kinderen ook een verjaardagspartijtje kunnen vieren. Dat ook zij een zwemdiploma kunnen halen. En dat ook zij op een nieuwe fiets met een nieuwe rugtas en nieuwe schoolspullen het schooljaar kunnen starten! En dat wij mensen kunnen helpen hun isolement te doorbreken, door het aanbieden van allerlei activiteiten en hen te helpen weer een netwerk op te bouwen.

Wat doen wij met het geld?

Alle winsten die De Leefwinkel genereert zal besteed worden aan "onze" doelgroepen: mensen die leven in armoede en mensen die te maken hebben met eenzaamheid, want dit gaat vaak hand in hand.

Er zijn ontzettend veel manieren om mensen te helpen, de mogelijkheden zijn eindeloos. Stichting De Leefwinkel richt zich op het aanbieden van activiteiten en producten die het leven wat leuker kunnen maken.

Voor volwassenen kan dit het gratis aanbieden van workshops zijn, om nieuwe mensen te leren kennen en nieuwe dingen te leren. Voor kinderen kan dit het aanbieden van een dagje uit zijn in een pretpark, het mogelijk maken van een verjaardagspartijtje of het zorgen voor een goed gevulde schooltas met nieuwe schoolspulletjes. Waar behoefte aan is, daar zetten wij ons voor in!

Financiële steun bieden wij niet direct aan mensen, maar doneren wij rechtstreeks aan andere organisaties die zich richten op dezelfde doelgroep.  Hoeveel is er nodig?

Dat verschilt natuurlijk per activiteit en aanbod, maar een gemiddeld bedrag is € 35,00 per persoon. Voor dit bedrag kunnen wij een verjaardagsbox laten samenstellen, kunnen wij workshops met materialen aanbieden, dagjes uit of lessen voor een sport verzorgen. Veel is mogelijk!

Helpt u ons helpen?

U kunt ons helpen door iets te kopen uit onze webwinkel. Voor de nieuwe producten, afkomstig van groothandels, en op de handwerken hebben wij een gemiddelde korting verkregen van 15%.  Kringloopartikelen zijn voor De Leefwinkel 100% winst.

U kunt ons ook helpen door gebruik te maken van onze diensten en mee te doen aan activiteiten. Op de diensten die wij leveren vanuit de Kleine Klusjes Service hebben wij een opbrengst van 55%.  Op betaalde activiteiten maken wij ook een winst van gemiddeld 15%.

Maar natuurlijk kunt u ook alleen doneren. Ga hiervoor naar ons contactformulier.

Met elkaar is voor elkaar!

Stichting de Leefwinkel